منشور اخلاقی شرکت[1]

شرکت آتید، کارفرما و تمامی ذی‌نفعان را اصلی‌ترین سرمایه و دلگرمی خود می‌داند ازاین‌رو همواره چند اصل را در برنامه کاری خود مدنظر قرار می‌دهد:

  • تعهد و نظم در کار
  • کیفیت خدمات مهندسی
  • خلاقیت، نوآوری و ارائه خدمات نوین مهندسی
  • مشتری مداری
  • حفظ کرامت انسانی و احترام در محیط کار
  • کار گروهی و جمعی، انتقال بی‌دریغ تجربه‌ها
  1. تعهد و نظم در کار:

تحویل به‌موقع کار و انجام به‌موقع خدمات از اصول بسیار مهم درروند اجرای پروژه و نقش تعیین‌کننده‌ای در خدمات شرکت دارد که رعایت این اصل در وفادار نگه‌داشتن کارفرماهای و تمامی ذی‌نفعان قدیمی و جلب کارفرماهای جدید بسیار تأثیرگذار است لذا همه کارکنان آتید  از سطوح مدیریتی تا اجرایی، تعهد و نظم را وظیفه اصلی خود می‌دانند و در پایبندی به آن می‌کوشند.

  1. کیفیت خدمات:

هدف ما این است تا بتوانیم با رویکرد و تقویت خدمات نوین بومی جهت بهبود مستمر خدمات محصولات و رضایت‌مندی کارفرما و تمامی ذی‌نفعان خدمت‌رسانی کنیم.

 

  1. خلاقیت و نوآوری:

ما بر این باوریم شرکت‌های مهندسی که به طرح‌های قدیمی و موجود بسنده می‌کنند محکوم‌به خروج از چرخه رقابت هستند از همین رو با بهره‌گیری از دانش روز، استانداردهای بین‌المللی و تکیه‌بر تخصص و مهارت نیروهای متخصص و کارآمد، قبل از هر اقدامی بر اصول نوآوری، بهینه‌سازی، کارا بودن و ارتقا لحظه‌به‌لحظه محصولات و خدماتمان می‌اندیشیم و تغییرات را در رأس امور خود قرار داده‌ایم و ازاین‌رو تلاش می‌کنیم تا جایگاه خود را در میان رقبای محترم استوارتر کنیم.

  1. مشتری مداری:

بقای ما درگرو جلب اعتماد، رضایت و حفظ روابط بلندمدت و عمیق با کارفرما و تمامی ذی‌نفعان است به همین دلیل آتید تمامی سعی و تلاش خود را می‌کند تا در فضایی آکنده از احترام، عدالت و انصاف، نیازها و انتظارات حال و آینده کارفرما و تمامی ذی‌نفعان را درک و برآورده نماید و به این اعتقادداریم حق همیشه با مشتری است.

  1. حفظ کرامت انسانی و احترام در محیط کار

همه کارکنان می‌بایستی احساس کنند که کرامت و احترام آنان در محیط کار حفظ می­شود. ایجاد فضایی مملو از احترام و کرامت در محیط کار نه‌تنها ارزش گذاشتن به شخصیت افراد تلقی می­‌گردد بلکه سبب ارتقای فرهنگ احترام در یک سازمان می‌­گردد.

اینکه مدیر باشید و یا یک کارمند ساده اهمیتی ندارد، آنچه اهمیت دارد آن است که بتوانید احترام گذاشتن را همواره و به شکل­‌های مختلف به همکاران خود تقدیم کنید.

هنگامی‌که فرهنگ احترام در سازمان ارتقاء یابد سبب می­‌گردد که افراد خود را متعلق به سازمان دانسته و اهداف خود را منطبق با اهداف سازمان ترسیم نمایند.

بنابراین به این نکته می‌­بایستی توجه کرد که جایگاه حرفه­‌ای مدیران در یک شرکت نباید مانع از درک و اهمیت احترام به سایر کارکنانی گردد که در سطوح میانی و یا پایین‌تر قرار دارند.

این امر موجب می‌­گردد بهره‌وری و کارایی کارکنان افزایش‌یافته و سازمان نیز به نتایج مطلوب‌تری دست یابد.

  1. کار گروهی و جمعی، انتقال بی‌دریغ تجربه‌ها
    امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی و پیچیده‌تر شدن فعالیت‌های سازمانی، اهیمت کار فردی کم‌رنگ شده است و اهمیت کارهای گروهی رو به افزایش است . درحقیقت شرکت‌های بزرگ و بروز دنیا از سال‌ها پیش دریافتند که کارهای تیمی می‌تواند نتایج بسیار درخشانی را در یک سازمان و کسب و کار ایجاد کند که انجام آن توسط یک فرد غیرممکن است.

برای ایجاد کار تیمی، شرکت آتید سعی بر هموار کردن مسیر در فرآیندهای جاری شرکت، ایجاد شفافیت در کارها، برگزاری جلسه‌های جمعی برای همفکری[2] و انتقال نقطه نظرات دست‌اندرکاران،اعطا پاداش و مشوق‌های لازم برای ایجاد انگیزه در بین کارکنان، حمایت از کارها و رویکرد تیمی در محیط کار همواره دارد.

 

 

[1] Company code of conduct

[2] Brainstorming